Horgolva is jó :)

Anyukám gyerekkoromban gyakran mondta, hogy a horgolás nem nehéz, meg is mutatta, igaz olyan gyorsan, hogy nem láttam a kezét :) Később mikor kértem megmutatta, hogy rövidpálcával is milyen jól lehet horgolni. Persze ő ennél sokkal komolyabb, szebb alkotásokat készített, - és készít a mai napig - nekem akkor még a horgolás túl bonyolultnak tűnt. A rövidpálca és az egyráhajtásos pálca ellenére :) Mígnem két évvel ezelőtt végre én is megtanultam horgolni egy baráti alkotókörben.
Elkészültek az első próbadarabok :)


Aztán jött a nagyinégyzet - granny square -, ami engem is beszippantott :) Könnyed minta, ezerféleképpen variálható, itt éppen egy babatakaró készült belőle. 


És hát mi más jöhetne a sorban, mint az amigurumi figurák :)

Itt csak Zénót mutatom be, egy külön amigurumis posztban lesznek még további képek más horgolt figurákról is.


Tehát akkor íme, Ő Zénó :)
Ne kérdezzétek miért pont ez lett a neve, az Edward állatsereglete könyvben Aléna névre hallgat, de ha már alkotója lehettem, keresztanyja is lettem :) Hello Zénó!



Folytatva a nagyinégyzetes mintát, ami szuper jó takaróhoz, kendőhöz, és még babakendőnek, alvókának, rágókának is - ki hogy hívja :) - manócskás alvókendőt horgoltam. 




Készítettem magamnak egy kagylómintás, horgolt kendőt. Itt még kicsit szorosan horgoltam, később rájöttem egy minta akkor is nagyon szép tud lenni, ha lazábban és/vagy nagyobb tűvel horgolom :)